مارکتینگ

لید (lead) در بازاریابی به چه معناست ؟

شاید شما نیز در بازاریابی لید را شنیده باشید اما معنای لید چیست؟ امروز در مجله تودی قصد داریم شمارا با معنای این کلمه در بازاریابی آشنا کنیم با ما همراه باشید.

لید در لغت به معنای هدایت می‌باشد و در بازاریابی منظور از لید مشتری بالقوه جدیدی است که به محصول یا خمات ما علاقه مند شده است و ما می‌توانیم او را برای خرید محصول و یا خدمات خود هدایت کنیم. در واقع می‌توان نتیجه گرفت هرچه بتوانید لید بیشتری برای کسب و کارتان جمع کنید احتمال اینکه بتوانید آن ها را به مشتری واقعی تبدیل کنید بیشتر می‌شود

مشتری بالقوه یا لید زمانی شکل می‌گیرد که شما بتوانید از طریق راه‌ها ارتباطی مشتری را به مراحل بعدی هدایت کنید

لید سازی یا (Lead Generation) چیست؟

کسانی که در دنیای کسب و کار فعال هستند شاید هر روز از این فرآیند استفاده کنند و اسم آن را به درستی نداند. در واقع لیدسازی فرآیندی است که کاربر هدف را به مشتری بالقوه که تمایل به خرید یا استفاده از محصول دارد تبدیل می‌کند.

مشتریان بالقوه یا lead ها معمولا به یک برند یا محصول تجاری علاقه نشان می‌دهند در حقیقت استراتژی لیدسازی این است که اطلاعاتی را جمع آوری کند این نشتریان بالقوه به مرحله فروش هدایت شوند.

در بازاریابی دیجیتال ابتدایی ترین امر تولید lead می‌باشد و باید حتما پس از آن مشتریان را به مراحل بعدی سوق دهید.

اهمیت Lead در بازاریابی دیجیتال

بسیاری از کسب و کارها مانند استارتاپ ها با هدف از بین بردن نیازها به وجود می‌آیند به این معنا که میل و رغبتی برای آن کسب و کار در مشتری است در این موارد برای کسب و کارها بسیار راحت تر است، به همین دلیل بهتر است ابتدا از میل و رغبت مشتری به کار شما آگاه شوید و شپش وارد کسب و کاری شوید و Lead تولید کنید.

با توجه به دیجیتالی شدن زندگی نیز امکانات ارتباطی بالاتر از گذشته رفته است و با این امکانات شما می‌توانید لید بالایی را جذب کنید .

برای لید سازی و افزایش نرخ تبدیل مشتری، ابزارها و راهکار های فراوانی وجود دارد که حضور در شبکه‌های اجتماعی و داشتن سایتی در خور شخصیت کسب و کار و حتی پرسونال برندینگ شما می‌تواند تاثیر فراوانی بر روی برند شما داشته باشد شرکت تودی با استفاده از تیمی قوی در زمینه های متفاوت شما را در افزایش نرخ تبدیل کمک و همراه می کند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا