اخبار

فیسبوک Giphy را به مبلغ 400 میلیون دلار خرید

فیسبوک Giphy را که یکی از محبوب‌ترین سایت‌های ایجاد، اشتراک gif در جهان می‌باشد را به مبلغ 400 میلیون دلار خریداری کرد و قصد دارد این کتابخانه عظیم را در اینستاگرام و سایر برنامه‌های تحت مالکیت فیسبوک اقدام نماید.
در ادامه با مجله تودی همراه باشید.

فیسبوک پیشتر نیز از API وبسایت Giphy در برنامه‌های خود نظیر اینستاگرام، واتساپ و فیسبوک مسنجر استفاده میکرد، به طوری که بر اساس داده‌های منتشر شده از فیسبوک، بیش از 50% کل ترافیک ورودی گیفی از برنامه‌های زیر شاخه‌ی فیسبوک نشأت می‌گیرد، البته که این آمار بسیار هم دور از ذهن نیست زیرا این سه برنامه در کل جهان میلیاردها کاربر دارند که به صورت روزانه از این برنامه‌ها استفاده می‌کنند.

آینده Giphy

پس از تصاحب گیفی توسط فیسبوک نگرانی‌های زیادی در رابطه با امنیت این پلتفرم به وجود آمد تا اینکه  تا جایی که سخنگوی فیسبوک اعلام کرد که این ادغام در تعامل Giphy با دیگر شبکه‌های اجتماعی تغییری ایجاد نمی‌کند و فایل‌های گیف ردیابی آنلاین ندارند.

Giphy تحت مالکیت جدید خود قرار است به عنوان بخشی از تیم اینستاگرام قرار بگیرد با این هدف که از این پس ارسال gif و استیکر در پیام‌ها و استوری‌ها آسان تر از گذشته شود.

رقیب‌های مهم تجاری فیسبوک نظیر توییتر، Reditt ،Slack و Pintrest و… نیز به طور کامل متکی به API وبسایت Giphy هستند، که ممکن است برای استفاده از این خدمات فیسبوک تعرفه‌ای در نظر بگیرد.

با این حال ویشال شا، قائم مقام بخش محصول در شرکت اینستاگرام اعلام کرد:

کاربران Giphy همچنان می‌توانتد به صورت گذشته از این برنامه استفاده کنند و انتقال آن به فیسبوک تاثیری بروی کاربران آن ندارد، همچینین شرکای تجاری Giphy مثل قبل می‌توانند از API این شرکت استفاده کنند.

خرید Giphy توسط شرکت فیسبوک در حالی است که مدیران فیسبوک 7 سال پیش در یکی از مصاحبه‌های خود اعلام کردند هیچ علاقه‌ای به استفاده از تصاویر متحرک (گیف) در پلتفرم خود ندارند. با این حال به نظر می‌رسد استراتژی این شرکت تغییر گسترده‌ای کرده است. نظر شما چیست؟

همچنین شما در صورت تمایل می‌توانید در مورد “فروش محصولات در Google shopping رایگان شد” نیز مطالعه کنید.

منبع
theverge

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا