اخبار

طراحی تجربیات دیجیتال با مارگارت گولد استوارت

طراحی واژه ای عجیب است. زمانی که به این واژه فکر می‌کنیم معمولا طراحی لوگو، طراحی سایت یا حتی طراحی اشیایی زینتی به ذهنمان می‌رسد اما در طراحی بخش‌هایی وجود دارد که ما به طور مداوم با آن‌ها در ارتباطیم و کاربران را مجذوب و مشغول خود کرده است و یکی از آن بخش‌ها، طراحی تجربیات دیجیتال است.

در طراحی محور اصلی تجربه‌ای مثبت در کاربر می‌باشد، تا این طرح عواطف و احساسات او را تحریک کند. این طراحی به قدری وسیع و بزرگ شده است که بیش از هر چیز دیگری در روز و شب با آن در ارتباطیم.

بیایید لایک کردن تصاویر را در اینستاگرام در نظر بگیرید فرض کنید از فردا دیگر امکان لایک تصاویر از طریق دوبار کلیک بر روی تصویر حذف شود چه حسی به شما می‌دهد؟ این طراحی به طوری با ما عجین شده که برای بسیاری از ما نبود این قابلیت بسیار آزار دهنده است، پس شرکت‌های فناوری برای اینکه تغییرات و احساسات کاربران را لحاظ کنندو نهایت دقت را در پیش بگیرند.

مارگارت گولد استوارت مدیر طراحی محصول فیسبوک در مورد اهمیت طراحی تجربیات دیجیتال حرف‌هایی شنیدنی دارد با تودی همراه باشید.

درصورت تمایل به کسب اطلاعات درمورد تفکر طراحی، مقاله “تفکر طراحی (Design Thinking) چیست و چرا محبوب است ؟” را مطالعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا