مارکتینگ

استراتژی‌ بازاریابی در دوران بحران

در مواقع بحران، زندگی همه افراد تحت تاثیر قرار می‌گیرد و به تدریج با آن سازگاری پیدا می‌کند. شیوع ویروس کرونا در جهان و یا به وجود آمدن شرایط اقتصادی نا به هنجار در دوران رکودهای اقتصادی فرقی ندارد این اتفاقات شرایطی را برای کسب و کارها به وجود می‌آورد که باعث می‌گردد در موقعیتی نادر و کم سایقه قرار بگیرند که مجبور بشوند بر روی استراتژی‌های بازاریابی خود تجدید نظر کنند تا بتوانند این شرایط سخت را پیش رو بگذارند به این استراتژی‌ها، استراتژی‌ بازاریابی در دوران بحران گفته می‌شود.

در این زمان‌ها استفاده از افراد تحصیل کرده و غنی در امور بازاریابی می‌تواند به شما کمک شایانی بکند اما باید بدانید که چنین راهکاری نمی‌تواند برای همه کسب و کارها پاسخگو باشد اما می‌تواند راهنمای خوبی برای کسب و کار در خطر شما باشد تا از منطقه خطر نجات پیدا کنید.

طراحی راه حل‌های کوتاه مدت

طراحی راه حل‌های کوتاه مدت

یکی از مهم‌ترین کارها در دوران بحران کنترل اتفاقات پیرامونی شماست پس بهترین کار برای شما و کسب و کارتان این است که در استراتژی‌ بازاریابی در دوران بحران براین اتفاقات نظارت و کنترل کنید ابتدایی‌ترین و سریع‌ترین حالت این است که بر روی فعالیت‌های بازاریابی دیجیتال نظارت کنید، زیرا تبلیغات درست و در زمان مناسب می‌تواند راه حلی خوب و تاثیرگذار باشد.

در این طراحی سعی کنید کاری کنید که کترین تاثیر را در استراتژی بلند مدت شما داشته باشد زیرا ممکن است آسیب جبران ناپذیری به شما وارد کند.

استفاده از بستر اینترنت

از بستر اینترنت استفاده کنید

استفاده از تبلیغات آنلاین را در دستور کار قرار دهید زیر با تکنیک‌های جدید اینترنتی شما امکان دارید تا بازخوردی مناسب از دیگران بگیرید و از اطلاف هزینه جلوگیری کنید.

در حال حاضر که بیماری کرونا در جهان همه گیر است و بسیاری از افراد در خانه مانده‌اند توجهات به تولید محتوای آنلاین بسیار زیاد شده است، زیرا در شرایط فاصله گذاری بیشتر کارها به صورت آنلاین انجام می‌شود پس بهترین فرصت است تا با توجه به حجم گسترده کاربران با استفاده از بازاریابی محتوا در بستر شبکه‌های اجتماعی از این شرایط نهایت استفاده را ببرید.

خود را با شرایط سازگار کنید

خود را با شرایط سازگار کنید

یکی از مهمترین استراتژی‌ بازاریابی در دوران بحران سازگاری است به این معنا که باید با شرایط پیش آمده وقف پیدا کنید و خط مشی خود را با شرایط به وجود آمده تغییر دهید، به طور مثال در شرایط بد اقتصادی کاهش هزینه‌ها می‌تواند شما را از این شرایط بحرانی نجات دهد شما نیز نباید خود را مخاطبانتان جدا بینید و باید به صورت تیم حرکت کنید.

در شرایط به وجود آمده بیماری نیز شرایط همینگونه است شما اگر خط مشی خودرا تغییر ندهید نمی‌توانید به اهداف خود برسید و مانند بسیاری از شرکت‌ها با مشکلات ریز و درشت مواجه می‌شوید، به همین علت است که در استراتژی‌های فروش در این دوران بیشتر بر روی فروش سریع محصولات تمرکز است به طور مثال فروش ماسک در این مدت به دلیل اینکه آینده‌ی مشخصی ندارد و با از بین رفتن این بیماری خرید ماسک افت می‌کند بیشتر تبلیغات کسب و کارها بر روی این سری محصولات است تا متحمل ضرر بزرگی نشوند.

استفاده رایگان از خدمات شما

استفاده رایگان از خدمات شما

در صورت امکان در استراتژی‌ بازاریابی در دوران بحران خو بخشی از خدمات خود را به صورت رایگان در اختیار کاربر قرار دهید زیرا اینکار باعث ایجاد وابستگی به خدمات شما می‌گردد و می‌تواند در آینده کوتاه مدت به کسب و کار شما کمک کند تا برندسازی قدرتمند انجام دهید.

در شرایط بحران‌های بزرگ است که کسب و کارها بزرگ شکل می‌گیرند پس از شرایط بد هم نهایت استفاده را ببرید و از تغییرات احتمالی در شغل خود نهایت استفاده را برید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا