سئو

چقدر طول می کشد تا از پنالتی الگوریتمی خارج بشیم؟

در ساعات اداری اخیر سئوی گوگل، گوگل به این سوال پاسخ داد که بازیابی از جریمه الگوریتمی ناشی از مشکلات کیفیت محتوا چقدر طول می کشد.

قالب جدید ساعت کاری Google اجازه سؤالات بعدی را نمی‌دهد، در نتیجه پاسخ‌هایی ارائه می‌شود که فاقد جزئیات هستند و نسبت به قالب قدیمی که Googler می‌تواند سؤالات روشن‌کننده بپرسد، کمتر مفید است.

به‌عنوان مثال، ما نمی‌دانیم «جریمه الگوریتمی» که در سؤال به آن اشاره شده است به این معنی است که سایت به طور کامل از نتایج جستجو ناپدید شده است یا اینکه به سادگی چند موقعیت کاهش یافته است.

بین این دو موقعیت تفاوت وجود دارد.

این سوالی است که پرسیده شد:

“…اگر وب سایتی به دلیل محتوای نازک از نظر الگوریتمی جریمه شود، چه مقدار از محتوای وب سایت را باید قبل از برداشته شدن جریمه به روز کنید؟”

اطلاعات زیادی در این سوال وجود ندارد.

  • آیا Google به ناشر پیامی ارسال کرد که محتوای آنها “الگوریتمی” جریمه شده است؟
  • آیا شخصی که این سوال را می پرسد با این فرض که جریمه شده است و در واقع نمی داند؟

این پاسخ است:

“خب، به طور کلی ایده خوبی است که محتوای با کیفیت پایین یا محتوای هرزنامه ای را که ممکن است در گذشته ایجاد کرده اید پاک کنید.

برای اقدامات الگوریتمی، ممکن است چندین ماه طول بکشد تا دوباره سایت شما را ارزیابی کنیم تا مشخص کنیم که دیگر هرزنامه نیست.”

بررسی کیفیت سایت توسط گوگل ماه ها طول می کشد

واضح است که مهم است که تا حد امکان به تمام محتوای با کیفیت پایین ترمیم شود. اما پس از انجام این کار ممکن است چند ماه طول بکشد تا به نتایج جستجو برگردید.

جان مولر در نوامبر 2021 چیزی مشابه در مورد چه مدت طول می‌کشد تا سایتی که رتبه‌بندی خود را از دست داده است به عقب برگردد.

مولر گفت:

“فکر می‌کنم وقتی صحبت از کیفیت به طور کلی می‌شود، جایی که ارزیابی کیفیت کلی و ارتباط یک وب‌سایت خیلی آسان نیست، بسیار پیچیده‌تر است.

زمان زیادی طول می‌کشد تا بفهمیم چگونه یک وب‌سایت با بقیه اینترنت مطابقت دارد.

…و این چیزی است که نمی‌دانم به راحتی چند ماه، نیم سال، گاهی حتی بیشتر از نیم سال طول می‌کشد تا تغییرات قابل توجهی در کیفیت کلی سایت تشخیص دهیم.

زیرا ما اساساً مراقب این موضوع هستیم که چگونه این وب‌سایت با بافت کلی وب مطابقت دارد و این فقط زمان زیادی می‌برد.»

به طور مشابه، در دقیقه 5:21 این ویدیوی Google ، کارمند Google Aurora Morales به آنچه برای سایت‌هایی که دستورالعمل‌های Google، از جمله خط‌مشی در مورد محتوای نازک را نقض می‌کنند، می‌افتد اشاره می‌کند.

کارمند Google توصیه می‌کند:

“سایت‌هایی که دستورالعمل‌های کسب درآمد و جستجوی ارگانیک را رعایت نمی‌کنند ممکن است از فهرست جستجو حذف شوند و تبلیغات آنها غیرفعال شود.”

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا