اخبار

تغییر روند ارسال محصولات در دیجی کالا

دیجی کالا از تابستان روند ارسال محصولاتش را تغییر می‌دهد.

پس از ارائه مارکت پلیس برای فروشندگان، اخبار تازه‌ای از تغییر روش ارسال محصولات دیجی کالا به گوش می‌رسد. با مجله تودی همراه باشید تا از این تغییرات با خبر بشویم.

در روز بالغ بر 300 هزار محصول در دیجی کالا پردازش و ارسال می‌شود. چطور می‌شود این رقم را افزایش داد؟ یک راه ساده ارسال مستقیم کالا از فروشنده به مشتری است، بدین صورت دیگر نیاز نیست فروشنده اجناس خود را برای دیجی کالا بفرستند و دیجی کالا آن را برای مشتری ارسال کند. این نکته را فراموش نکنید که این تغییرات پس از راه اندازی مارکت پلیس دیجی کالا برای فروشندگان فعال می‌شود. این کار باعث می‌شود نمودار رشد فروش بیشتر بشود و همچنین تنوع محصولاتی در انواع کسب و کارهای مختلف نیز افزایش می‌یابد.

روند ظهور مارکت پلیس در کسب و کارهای مختلف

از ابتدای امسال، چند کسب و کار بزرگ نظیر اسنپ فود، بازیلا، دیوار و شیپور نیز توانستند راه خود را به بازار مارکت پلیس ایران باز کنند و طبیعی است که دیجی کالا نیز به منظور حفظ برتری‌اش در این گردونه رقابت، تغییراتی در سیستم فروش خود داشته باشد. این تغییر در واقع همان از بین بردن واسطه از طریق ارسال مستقیم کالا‌ها و اجناس یک فروشنده به مشتری است.

چرا دیجی‌کالا می‌خواهد از این نوع کسب و کار استفاده کند؟

پاسخ این سوال را مدیر بازرگانی دیجی کالا داده است:

به هیچ وجه بحث احساس خطر مطرح نبود. ما از یک سال پیش در حال برنامه‌ریزی برای این موضوع بودیم. از همان زمان تحقیق در این رابطه و طراحی فرآیندهای کار را آغاز کردیم. هدف اصلی ما هم این است که بتوانیم کل کسب‌وکار دیجی‌کالا را اسکیل‌آپ کنیم، نه اینکه صرفا بخواهیم با دیگران رقابت کنیم. واقعیت هم این است که توسعه فرآیندها، به هیچ وجه ساده نبوده و این‌کار در حد یک انقلاب در دیجی‌کالاست؛ در حد انقلابی که خود مارکت پلیس برای دیجی‌کالا ایجاد کرد.

همچنین وی اعلام کرده است که این مدل ارسال را تا پایان تابستان بر روی 200 فروشنده به طور آزمایشی آماده و پیاده سازی می‌کند. او همچنین اعلام کرد که تمام فروشندگان به شرط رعایت حداقل استانداردها، می‌توانند اجناس و محصولاتشان را به این طریق به فروش برسانند.

مدیر بازرگانی دیجی کالا همچنین در مقابل این پرسش که آیا فروشندگان از این نوع ارسال استقبال خواهند کرد یا خیر پاسخ داد:

دیجی‌کالا مشوق‌هایی برای فروشندگان در نظر گرفته تا بتوانند کالاهای خود را در قالب جدید به فروش برسانند. موضوع دیگر این است که ما باور داریم روش جدید می‌تواند روی حجم فروش فروشندگان اثر مثبتی بگذارد. ما اکنون مشتریان زیادی داریم که به دنبال دریافت کالا در همان روز هستند یا به دلیل اینکه در بعضی زمان‌های اوج، بازه زمانی طولانی را برای دریافت کالا مشاهده می‌کنند، ترجیح می‌دهند سفارش خود را به شکل آفلاین تامین کنند. حالا ارائه محصول در همان روز، قطعا می‌تواند در تجربه مشتری اثر مثبتی بگذارد.

به طور خلاصه با این تغییرات اساسی که دیجی کالا قرار است در پائیز امسال به طور گسترده آن را اعمال کند، باید دید که رقابت بین دیجی کالا و سایر کسب و کارهای موفق ایران به چه صورت پیش می‌رود. آیا دیجی کالا می‌تواند بعد از این تغییرات اساسی همچنان سهم عمده خود را در بازار فروش خرده حفظ کند یا مجبور به تغییر این نوع مارکت پلیس می‌شود.

اگر درمورد معافیت مالیاتی 20 ساله اطلاعاتی ندارید، مقاله “معافیت مالیاتی 20 ساله با عضویت در پارک فناوری پردیس” را مطالعه کنید.

تودی مفتخر است به ارائه خدمات جدید به کسب و کارها از جمله سئو وردپرس، پشتیبانی وردپرس و طراحی سایت وردپرس و هم چنین تولید محتوای متنی برای مشاهده تعرفه این خدمات بر روی نام هر کدام کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا