طراحی وب

عوامل موثر در طراحی رابط کاربری

در مقالات قبلی به طور مفصل در رابطه با این موضوع که رابط کاربری یا ui چیست بحث کردیم حال در این مقاله قصد داریم شما را هرچه بیشتر با عوامل موثر و تائیر گذار در طراحی رابط کاربری خوب آشنا کنیم پس با مجله تودی در ادامه همراه باشید.

طراحی رابط کاربری یک وبسایت یا site interface design علم و هنری است که باعث می‌شود با استفاده از طراحی بهینه و استفاده صحیح از عناصر در وبسایت باعث افزایش بازخورد بهتر شود، طراحی رابط کاربری به صورت کاملاً مستقیم در تعامل با کاربر ارتباط دارد و همین امر موجب می‌گردد تا اکثر افراد که به دنبال راه اندازی وبسایت هستند به فکر استخدام طراح رابط کاربری کارکشته باشند که از تکنیک‌های روز طراحی کاربری سایت آگاه باشد.

نکاتی مهم در طراحی رابط کاربری سایت

شناسایی عناصر مورد نیاز سایت

اولین قدم در طراحی یک UI موفق برای یک وبسایت شناسایی نیازهای سایت و پروژه می‌باشد همانطور که شاید بدانید هر سایت نیاز‌های مربوط به خودش را بسته به بازار هدف خود داراست و نمی‌توان یک سایت فروشگاهی را با یک سایت خبری یکسان دانست زیرا نیازهای فنی وبسایت متفاوت می‌باشد پس اولین اقدام در طراحی رابط کاربری شناسایی عناصر می‌باشد.

شناخت کاربران هدف

مهم‌ترین قدم بعدی در طراحی شناخت مخاطبان و کاربران است که تمایل به استفاده از خدمات این وبسایت دارند، رسیدن به چنین سطحی از دانش نیازمند تحلیل‌های دقیق بسیار نیاز دارد تا با آنان ارتباط برقرار کنید چون در نهایت این وبسایت برای مخاطبین ساخته شده است پس بهتر است قبل از طراحی به کاربران هدف آن فکر کنید و تحقیق و تحلیلی صحیح از مخاطبان و مشتریان داشته باشید.

ساده اما سازگار

با گسترش هرچه بیشتر دنیای وب گرایش کاربران به سمت سادگی و سازگاری بیشتر از گذشته شده است، اگر چندین سال پیش را به خاطر بیاورید اکثر وبسایت‌ها با تبلیغات زیاد و رنگ‌های گوناگون و به صورت چند ستونه وجود داشتند اما حال دیگر آن شهر شلوغ و پر جنب و جوش با پاپ‌های فراوان مورد پسند نیست و اکثر افراد به سمت ساده سازی هر چه بیشتر جذب شده‌اند زیرا با کاهش المان‌ها و ساده سازی در طراحی قدرت تصمیم برای کاربر بیشتر از گذشته بالا می‌رود و باعث می‌شود تا دقیقاً همانچه که مورد نیاز است به بهترین شکل دیده شود و نرخ پرش کاهش یابد.

ارتباط UI و UX را حفظ کنید

فهمیدن اهمیت درک نقش طراحی رابط کاربری سایت در UX است، یعنی اینکه UI مناسب می‌تواند موجب افزایش تجربه کاربری گردد. به طور کلی می‌تواند گفت که UI و UX به طور کامل مکمل یکدیگر هستند و نباید این دو را ز یکدیگر جدا دانست.

حفظ فضای سفید

در طراحی رابط کاربری سایت گاهی برای افزایش اثر بخشی صفحات و افزایش توجه سعی می‌شود تا توجه کاربر را بیشتر بر روی یک مورد معطوف کند و بهترین راه برای اینکار استفاده از فضای سفید و خالی در طراحی است با اینکار شما به طراحی خود فضای نفس کشیدن می‌دهید و باعث بیشتر دیده شدن طرح و در تیجه آن افزایش نرخ کلیک می‌شود.

تودی مفتخر است به ارائه خدمات جدید به کسب و کارها از جمله سئو وردپرس، پشتیبانی وردپرس و طراحی سایت وردپرس و هم چنین تولید محتوای متنی برای مشاهده تعرفه این خدمات بر روی نام هر کدام کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا