ایمیل مارکتینگ چیست؟

از ۱۹۷۲ که اولین ایمیل ها به اینباکس ها رسیدن تا به امروز که عددی چند میلیاردی تعداد ایمیل های ارسالی یک روز رو نشون میده جایگاه خودش رو به عنوان یکی از روش های تبلیغاتی و ارتباطی موفق  ثابت کرده منتهی بحث امروزه اینه که آیا در سال ۲۰۱۹ هم که شبکه های اجتماعی در بین مردم رسوخ کردن ایمیل  مارکتینگ جایگاه تبلیغاتی خودش رو حفظ میکنه ؟

در این مطلب سعی میکنیم به معرفی اولیه ایمیل مارکتینگ و پاسخ به سوال بالا بپردازیم

ایمیل مارکتینگ چیست ؟

به زبان ساده ایمیل مارکتینگ شیوه ای از بازاریابی مستقیمه که میاد یه دسته بندی های مختلفی از مردم که جزو پرسونای مخاطبین شما در استراتژی محتوای مشخص شده برای کسب و کار شماست ایمیل ارسال میکنه تا در نهایت افراد رو مجاب به کلیک بر روی لینک مورد نطر ما برای مطالعه یک مطلب ، خرید محصول و یا خدمات ما بکنه.

اهداف ایمیل مارکتینگ

همونطور که در بخش بالا اشاره کردم مهم ترین هدف ایمیل فرستادن به افراد کلیک بر روی هدف از قبل تعیین شده ی ماست که میتونه شامل موارد زیر باشه

ارتباط بیشتر با مشتریان قبلی برای افزایش وفاداری آن‌ها به برند و ترغیب آنها به خرید مجدد
• ارسال ایمیل معرفی محصول و کسب و کار برای یافتن مشتریان جدید
• در ایمیل مارکتینگ می‌توان در داخل ایمیل، تبلیغاتی از کسب‌وکارهای دیگر نیز قرار داد. اضافه کردن تبلیغات توسط شما نیز در ایمیل ارسالی کسب‌وکاری دیگر به مشتریانش می‌تواند تأثیر بسزایی در آگاهی از برند و معرفی محصول شما داشته باشد.

آیا در سال جدید میلادی هم تاثر ایمیل مارکتینگ باقیست؟؟

در سال ۲۰۱۶ به گزارش gmail  یکی از شرکت های ارایه دهنده خدمات ایمیل بیش از یک میلیارد کاربرد داشته که تا سال ۲۰۲۰ سه برابر خواهد شد و از آنجا که ایمیل یکی از شخصی ترین فضای های دنیای وب است برخلاف شبکه های اجتماعی مکانی خلوت تر و امن تر برای ارسال پیام تبلیغاتی و درگیر کردن مخاطبین است

واه این مساله، آمارهایی هستند که بیان می‌کنند بیش از ۸۸% از دارندگان گوشی‌های هوشمند از تلفن همراه خود برای چک کردن ایمیل استفاده می‌کنند و در میان انواع فعالیت‌هایی که مردم با گوشی هوشمند انجام می‌دهند –اعم از عکاسی، تماس، چت و …- ایمیل در رتبه‌ی اول مقدار استفاده قرار دارد. اما آیا ایمیل فقط برای مصارف شخصی مورد استفاده‌ی مردم قرار می‌گیرد؟

تمایل مردم به دریافت ایمیل ؟

تحقیقات حاکی از آن هستند که ۸۶% از مصرف‌کنندگان، علاقه‌مند به دریافت ماهانه‌ی ایمیل‌ها از کسب‌وکارهای مورد استفاده‌شان هستند و ۱۵% مایل هستند که روزانه چنین ایمیل‌هایی را دریافت کنند. همین استقبال مردم از ایمیل‌های کسب‌وکارهاست که باعث شده است نرخ کلیک کمپین‌های ایمیلی ۶ برابر نرخ کلیک در یک توئیت باشد و سه‌چهارم سازمان‌ها در انتهای سال ۲۰۱۶، نرخ بازگشت سرمایه‌ی ایمیل را خوب یا عالی توصیف کنند. شاید دلیل این توصیف، مقایسه‌ی عملکرد مشتریان به‌دست‌آمده از کانال‌های مختلف بازاریابی باشد: ۴٫۲۴% از کسانی که از طریق ایمیل‌مارکتینگ یک کسب‌وکار مشتری آن شده‌اند به خرید محصولات/خدمات پرداخته‌اند، در مقایسه با ۲٫۴۹% که از طریق موتورهای جست‌وجو و ۰٫۵۹% که از طریق شبکه‌های اجتماعی به خرید از یک کسب‌وکار روی آورده‌اند.

در شرایطی که اکثر افراد رو به استفاده از تلفن های هوشمند اورده اند و همنین قابلیت های شخصی سازی ایمیل ، قیمت تمام شده کمتر و بررسی  و آنالیز دقیق آماری در مورد موفقیت یا عدم موفقیت در ارسال پیام تبلیغاتی ما ایمیل مارکتینگ همچنان یکی از بهترین روش ها خواهد بود

در ادامه این رشته مطالب در مجله تودی پیرامون ایمیل مارکتینگ به نحوه جمع آوری ایمیل از مخاطبین و هم چنین بهانه های ارسال ایمیل میپردازیم

 

 

 

 

منابع :
techcrunch.com

statista.com

econsultancy.com

marketingland.com

contentmarketinginstitute.com

pewinternet.org

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *