چند دلیل اهمیت استفاده از استراتژی بازاریابی محتوا

در ادامه مقاله بازاریابی محتوا امروز به چند دلیل برای اهمیت این مدل از بازاریابی میپردازیم

۱-  ایجاد اعتماد در بازدیدکنندگان

احتمال خرید محصول توسط مخاطبین شما رابطه ای مستقیم با اعتماد آن ها به شما دارد هنگامی که مخاطبین به طور مداوم محتوای یک برند را می خوانند ، دیدگاهشان نسبت به آن برند نه تنها از لحاظ اعتبار، بلکه از لحاظ علاقه به آن برند نیز تغییر خواهد کرد.

اعتماد

#اعتماد

۲-آگاهی از برند

ازاهداف بازاریابی محتوا، افزایش شناخت و آگاهی از برند است. در واقع، هدف اصلی این است محتوای تولید شده دیده شود و بازخورد های مناسبی دریافت کند. این موضوع، نشان‌دهنده میزان تخصص یک شرکت است. محتواهای مرتبط با این هدف، می‌تواند در قالب‌های زیر ایجاد شوند:

 

ویدئوهای سرگرم‌کننده و جذاب

ایبوک‌ و وبینار

اینفوگرافیک‌

اندازه‌گیری این هدف بسیار سخت است. با این وجود، با تلفیق یک سری داده‌ها و معیارها (KPI) با یکدیگر، می‌توان میزان آگاهی از برند را اندازه‌گیری کرد.

 

اندازه‌گیری نرخ رشد از طریق نظرسنجی

اندازه‌گیری ترافیک وب‌سایت

اندازه‌گیری میزان جستجو‌های صورت گرفته

اندازه‌گیری تعداد منشن‌های نام برند در شبکه‌های اجتماعی

آگاهی از برند

#آگاهی_از_برند

۳-سئو و بهینه سازی سایت

درسته که با تولید محتوای باکیفیت، مخاطبان بیشتری جذب وب‌سایت شده و میزان ترفیک افزایش می‌یابد. اما الگوریتم موتورهای جستجو همواره در حال تغییر است. پس تا زمانی که شما به صورت مداوم محتوای مرتبط و آموزنده با کلیدواژه‌های مناسب ایجاد می‌کنید و محتوای خود را به روزرسانی می‌کنید، در موتورهای جستجو در رتبه بالاتری قرار خواهید گرفت. این موضوع، باعث افزایش دیده شدن از طریق بهبود سئو (SEO) می‌شود

۴-تولید  سرنخ بازاریابی

ایجاد اعتماد و آگاهی، لازمه هر کسب‌وکار است، اما شاید مهم‌ترین هدف اغلب کسب‌وکارها ، تولید lead به عنوان نتیجه بازاریابی محتوا است. بازاریابی محتوا باعث می‌شود افراد غریبه از طریق اطلاعات مفید و آموزنده محتواها، کسب‌وکار شما را پیدا کنند. تبدیل ترافیک وب‌سایت و وبلاگ به Lead و در نهایت پرورش lead ها در چرخه خرید و تبدیل آن‌ها به خریدار، یکی از مهم‌ترین اهداف بازاریابی محتوا است.

 

محتواهای مرتبط با این هدف می‌توانند در قالب‌های زیر ایجاد شوند:

ایبوک‌ها، مطالعات موردی (case study) و مقالات

مهم‌ترین شاخص‌هایی که بازاریابان برای ارزیابی این هدف مورد بررسی قرار می‌دهند، شامل موارد زیر می‌شود:

تعداد lead های ایجاد شده توسط محتواهای مورد نظر

نرخ همگرایی صفحات فرود

۵-جذب مخاطبین ایده‌آل

Lead ها در فرایند بازاریابی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند، اما leadهای بی‌کیفیت شما را به جایی نمی‌رساند. شما باید خریداران واقعی را جذب کنید. نکته مثبت در بازاریابی محتوا این است که تنها افرادی که به کسب‌وکار و زمینه تخصصی شما علاقه‌مند هستند، محتوای شما را دنبال می‌کنند. بنابراین، کسانی که درباره کسب‌وکار شما در مرورگر جستجو می‌کنند، محتوای شما را مشاهده و در فرم مورد نظر، ثبت نام می‌کنند، افرادی هستند که تیم فروش باید بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

۶-تبدیل بازدیدکنندگان به Lead با استفاده از تکنیک پرورش lead

 

۱- مرحله آگاهی:

کاربر تازه متوجه شده است که یک مشکل دارد و برای پیدا کردن راه‌حل، در گوگل جستجو می‌کند. پس از این جستجو، وبلاگ شما را پیدا می‌کند و شروع به خواندن محتوای مربوطه می‌کند. سپس، برای اطلاع دقیق‌تر، به عنوان مثال، یک کتاب الکترونیکی دانلود می‌کند. تا به اینجا، تخصص خود را نشان داده‌ و اعتماد مخاطب را جلب کرده‌اید.

 

۲- مرحله ملاحظات:

کاربر در این مرحله، راه‌حل مشکل خود را ارزیابی می‌کند و تعدادی از ویدئوهای شما را تماشا می‌کند. در این مرحله، کاربر مطمئن شده است که شرکت شما می‌تواند مشکلش را حل کند.

 

۳- مرحله تصمیم‌گیری:

در این مرحله، کاربر پس از ارزیابی‌های مختلف، تصمیم به خرید یا استفاده از خدمات شما می‌گیرد. شما موفق شدید با استفاده از بازاریابی محتوا، کاربر را به خریدار تبدیل کنید.

۷-اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی

یکی از بهترین راه‌های افزایش دیده شدن، اشتراک‌گذاری محتوای تولیدشده توسط مشتریان و lead ها است. قابلیت اشتراک‌گذاری، یکی از بهترین مزایای بازاریابی محتوا است. این اشتراک‌گذاری ممکن است به صورت فوروارد ایمیل یا اشتراک یک پست در شبکه اجتماعی صورت گیرد. هرچه محتوای شما در بین افراد بیشتری به اشتراک گذاشته شود، به نفع شما خواهد بود.

۸-دلیل قانع‌کننده برای بازگشت افراد به وب‌سایت شما

کدام کسب‌وکار از بازدیدهای مجدد کاربران، سود نمی‌برد؟ اغلب مردم به وب‌سایت‌هایی بازمی‌گردنند که می‌شناسند و اعتماد دارند. زمانی که محتوای آموزنده و مفید ایجاد می‌کنید، ارتباط شما با مخاطبان برقرار می‌شود و به یک منبع قابل اعتماد تبدیل می‌شوید. تولید محتوای مفید و جذاب به صورت هفتگی، منجر به بازگشت بازدیدکنندگان برای دریافت مطالب مفید می‌شود.

و راه ساده تر و همیشگی برون سپاری تولید و استراتژی محتوا به افراد توانمند و متخصص در این حوزه است تودی با افتخار آماده همکاری با کسب و کار ها برای تولید محتوا ، استراتژی محتوا و ادمین شبکه های اجتماعی شماست جهت مشاوره با ما تماس بگیرید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *