نکاتی که اندازه گیری آگاهی از برند به آنها توجه نمی‌شود!

اکثر اوقات وقتی حرف از برند زده میشود تصور نا صحیحی از این واژه در ذهن افراد نقش بسته است از یکسان دانستن برند با لوگو! تا روش های غلط برای افزایش آگاهی از برند حتی در بین متخصصان این حوزه به چشم میخورد امروز در مجله تودی به بررسی ۵ نکته در اندازه گیری آگاهی از برند که به آن ها توجه نمی شود  میپردازیم

"اگاهی

 

 

۱-در مورد مفهوم آگاهی از برند برای یک شرکت و بیزینس خاص اتفاق‌نظر ایجاد کنید.

تعابیر مختلفی از آگاهی از برند در ذهن افراد مختلف وجود دارد. ممکن است مدیر شما از آگاهی از برند این تعبیر را داشته باشد که به هر شکل تعداد بیشتری از مردم، برند را در تبلیغات مختلف ببینند. یا اگر از کارشناس محتوای کسب‌وکار خود بپرسید ممکن است گروه خاصی از جامعه (با پتانسیل بیشتر برای تبدیل به سرنخ فروش) را به‌عنوان هدف شرکت برای افزایش آگاهی از برند مطرح کند. یا تیم روابط عمومی، آگاهی از برند را برای خبرنگاران و فعالان شبکه‌های اجتماعی، سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها لازم بداند. این تفاوت نظرها ممکن است باعث سردرگمی شما شود. بنابراین در ابتدا طی یک جلسه نظرخواهی با تیم‌های مختلف سعی کنید، نظرات آن‌ها را بشنوید و از بین آن‌ها جامع‌ترین هدف را برای آگاهی از برند انتخاب کنید و متناسب با آن کمپین مناسبی طراحی کنید.

شما تنها می‌توانید تعدادی از شاخص‌های اندازه‌گیری آگاهی از برند را انتخاب کنید. نه همه آن‌ها را!

تلاش برای رسیدن به شاخص‌های مختلف به نظر جذاب می‌آید. ولی بازدهی کمپین شما را پایین می‌آورد. ممکن است در جلساتی که با همکاران در این زمینه داشته باشید، نکات و روش‌های متعددی به ذهن شما و همکاران برسد، اما سعی کنید تعداد محدودی را با قدرت بیشتری دنبال کنید. چون دنبال کردن هرکدام نیاز به‌وقت و تمرکز دارد.

۳-محتوا باید به‌گونه‌ای باشد که تعداد زیادی مخاطب را به خود جذب کند.

این راهی است که به شما اطمینان می‌دهد که محتوای شما توسط افراد بیشتری خوانده‌شده و به اشتراک گذاشته می‌شود. چون قاعدتاً تا مخاطب، محتوا را به خود مربوط نداند آن را به اشتراک نخواهد گذاشت. پس باید موضوع محتوا را طوری انتخاب کنید که ضمن اینکه با برند و صنعت شما هم در ارتباط است، دغدغه افراد زیادی باشد.

 ۴-مکالمه مستقیم راه خوبی برای سنجش آگاهی از برند است.

انتشار محتوا برای افزایش آگاهی از برند خوب است و باعث می‌شود مخاطبین جدیدی به سایت و بلاگ شما جذب شوند و برند شما را بشناسند. اما قاعدتاً هدف شما از آگاهی از برند افزایش فروش و تبدیل این سرنخ‌های فروش به مشتری است. خیلی از افرادی که مخاطب شما قرار می‌گیرند و محتوای شما را می‌خوانند در ذهن خود آمادگی خرید از شما و محصولاتتان را ندارند. بنابراین توصیه می‌شود که محتوای صرفاً آموزشی تولید نکنید. در داخل موضوعات آموزشی به محصولات خود و نحوه استفاده از آن‌ها اشاره‌کنید. به نرخ تبدیل به مشتری هم توجه کنید و استراتژی‌هایی هم در این راستا داشته باشید.

۵-انتظار نتیجه سریع نداشته باشید.

یکی از دلایل عدم موفقیت در بازاریابی محتوا که در محتوایی توسط تیم Moz مطرح‌شده است، انتظارات غیرواقعی از نتایج است. خیلی از کسب‌وکارها در همان ماه‌های ابتدای کار از بازاریابی محتوا ناامید می‌شوند. بازاریابی محتوا آسان نیست و نیازمند تلاش و صبر دارد. کمپین‌های آگاهی از برند هم نیازمند زمان و وایرال مارکتینگ هستند و یک‌شبه به نتیجه نمی‌رسند. پس صبور باشید و از تلاش دست نکشید.

شما هم تجربیات خودتان درباره کمپین‌های تبلیغاتی و آگاهی از برند با تودی در قسمت نظرات در میان بگذارید.